Ο αρουραίος, η αρουραία και οι ...Χαιρετισμοί της Παναγίας μας!


Όταν για το εικονιζόμενο -συνηθισμένο για την εποχή- αγριολούλουδο, με τα μικροσκοπικά μπλε άνθη, έμαθα ότι ονομάζεται αναγαλλίς η αρουραία (ANAGALLIS ARVENSIS), μου δημιουργήθηκε αυτόματα η απορία για την προέλευση της προσωνυμίας "αρουραία", έχοντας κατά νου και την αντίστοιχη ονομασία των μεγάλων ποντικών που βρίσκονται στα χωράφια.

Βρήκα, λοιπόν ότι προέρχεται από τη λέξη "άρουρα", που σημαίνει "αγρός".

Επομένως, "αρουραίος" και "αρουραία" είναι ο ποντικός και το λουλουδάκι αντίστοιχα των αγρών.

Πολύ σύντομα, μάλιστα, διαπίστωσα ότι η λέξη χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει την Παναγία μας, στην Α΄ Στάση των Χαιρετισμών, ως "άρουρα, βλαστάνουσα ευφορίαν οικτιρμών", ως αγρό δηλαδή, που βλασταίνει άφθονη θεϊκή αγάπη και έλεος.

Το λουλουδάκι μπορείτε να το δείτε και από πολύ κοντά...


...καθώς και στην πορτοκαλί του ποικιλία:


Πάντα μου άρεσε να βρίσκω την προέλευση των λέξεων, γιατί νοιώθω ότι αυτό διευρύνει όχι μόνο τους γνωστικούς αλλά και τους εκφραστικούς μου ορίζοντες.

Ελπίζω να λειτούργησε το ίδιο και για σας η παρούσα ανάρτηση!

Υ.Γ. Μια πληροφορία, που μου έδωσε μια φίλη μου, είναι ότι το εν λόγω φυτό αρέσει πολύ στις ...κότες της!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι πραγματικά λέει το κοράνι για τους Έλληνες.

Η αλήθεια ότι "η αποχή και το λευκό είναι ψήφος στο φανατισμό" και ο μύθος ότι "η ψήφος σε μικρό κόμμα είναι χαμένη ψήφος".

Φαράγγι Φόνισσας Ξυλοκάστρου: Η πανέμορφη Φόνισσα που κόντεψε να με ...φονεύσει!