Φράσεις που έχουν κάτι να μας πουν.

    Μ’ αυτή την ανάρτηση θέλω να σας κάνω κοινωνούς κάποιων φράσεων που έχουν γραφτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μου, παρ’ όλο που μερικές απ' αυτές τις άκουσα ή τις διάβασα χρόνια πριν, γιατί θεώρησα ότι εξέφραζαν κάποια μεγάλη ή μικρή αλήθεια.
Το πλεονέκτημα αυτών των φράσεων είναι ότι συνοδεύονται από ελάχιστα ή καθόλου σχόλια (παραδεχτείτε το, μόλις σχηματίστηκε στα χείλη σας ένα μειδίαμα ανακούφισης!), αφού η φύση τους είναι τέτοια που “τα λένε όλα από μόνες τους”. Μερικές φράσεις είναι από το “ημερολόγιο” των νεανικών μου χρόνων (βασικά, ποτέ δεν υπήρξε κάτι τέτοιο, αφού ο,τι έγραφα το έγραφα σε ο,τι ήταν πρόχειρο εκείνη τη στιγμή), τις οποίες δεν τις θυμάμαι όλες, αλλά τις σταχυολογώ ξεφυλλίζοντας τες και παρουσιάζω κάποιες που θεωρώ αξιόλογες. Η σειρά που τις παρουσιάζω είναι αντίστροφη, ώστε οι τελευταίες που προστίθενται να είναι πάνω πάνω κι έτσι να μπορείτε να ελέγχετε πιο εύκολα αν υπάρχει κάτι καινούριο, κάθε φορά που επισκέπτεσθε την ανάρτηση:

"Τον τελευταίο λόγο τον είχε, τον έχει και θα τον έχει πάντα ο ...Λόγος!" (Φράση που χρησιμοποιώ για να δώσω κουράγιο σε όσους βλέπουν το μέλλον μαύρο)

"Τα παιδιά μας μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο, αρκεί να μην τα αλλάξει ο κόσμος" (Σισανίου και Σιατίστης Παύλος)

"Δεν κάνει λάθη ο Θεός. Μας έφτιαξε διαφορετικούς, όχι για να ξεχωρίζουμε ο ένας απ’ τον άλλο, αλλά για να συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο!" (Δημήτριος Παναγόπουλος -+1982-, ιεροκήρυκας, σε ομιλία του για την Παραβολή των Ταλάντων)

"Την ύπαρξη της αιώνιας ζωής δεν την αποδεικνύει ούτε η πίστη ούτε το συναίσθημα αλλά η κοινή -τετράγωνη, μαθηματική- λογική. Κι αυτό γιατί η ίδια η ανθρώπινη φύση θα ήταν εντελώς παράλογη να ποθεί κάτι που δεν υπάρχει, όπως θα ήταν εξίσου παράλογη να διψά για νερό, αν δεν υπήρχε η γνωστή σε όλους μας φυσική ένωση (Η2Ο)." (από ανάρτησή μου)

"Από παλιά, εμείς οι Έλληνες, αυτά που θα έπρεπε να μας ενώνουν, καταφέρνουμε να μας χωρίζουν." (από ομιλία μου για τους Τρεις Ιεράρχες, στο σημείο που αναφερόμουν στην διαμάχη που υπήρχε πριν από την καθιέρωση της κοινής εορτής τους)

"Πίστη σε κάτι σημαίνει πίστη στην ύπαρξή του. Πίστη σε κάποιον σημαίνει εμπιστοσύνη σ’ αυτόν." (για όσους λένε ότι πιστεύουν σε "κάτι" -π.χ. μια ανώτερη δύναμη- και όχι σε κάποιον)

"Έχω μια απορία! Αφού "μαζί τα φάγαμε" ...γιατί "πεινάμε χώρια";" (από γελοιογραφία του ΚΥΡ το 2010)

"Δεν έχει σημασία με πόσα χρόνια γεμίζεις τη ζωή σου αλλά με πόση ζωή γεμίζεις τα χρόνια σου."

"Αγάπη είναι ο μόνος τρόπος για να ζεις πραγματικά κι όχι απλά να επιζείς." (απάντησή μου στην ερώτηση "Τι είναι αγάπη", που έκανε κάποιος που κατέβαινε τον Όλυμπο σε όλους όσους συναντούσε στο δρόμο του -εμείς ανεβαίναμε)

"Αποτυχία είναι να μην προσπαθήσω καν. Όλα τ’ άλλα είναι εμπλουτισμός των εμπειριών μου, σαφώς χρήσιμος για το μέλλον." (φράση από μήνυμά μου, τις παραμονές των Πανελλήνιων Εξετάσεων)

"Δεν έχω χρόνο να μισώ αυτούς που με μισούν. Είμαι απασχολημένος, αγαπώντας αυτούς που με αγαπούν." (Θανάσης Βέγγος -το "αργία μήτηρ πάσης κακίας" σε επίπεδο πνευματικού αγώνα)

"Οι ένδοξοι πρόγονοί μας είναι αφορμή υπερηφάνειας μόνο όταν τους μοιάζουμε ή τους ξεπερνάμε, αλλιώς είναι αιτία ντροπής για την αποτυχία μας να πετύχουμε οτιδήποτε από τα παραπάνω." (μια θέση μου, που με βοηθά να μένω "προσγειωμένος", όταν κάποιοι προσπαθούν, με υπαρκτά και ανύπαρκτα κατορθώματα των αρχαίων προγόνων μας, να με ωθήσουν σε μονοπάτια εθνικιστικής αλαζονείας)

"Το να πιστεύω ότι θα εκλείψει η αδικία, αν σκοτώσω όλους τους άδικους, είναι σαν να πιστεύω ότι θα εκλείψει ο καρκίνος, αν σκοτώσω όλους του καρκινοπαθείς!" (φράση που δικαιολογεί την αντίθεσή μου στην οποιαδήποτε ιδεολογία ενστερνίζεται τη χρήση βίας ως μέσον επικράτησης κοινωνικής δικαιοσύνης)

"Όταν βρέχει  δεν λέμε ευχαριστώ στο σύννεφο αλλά στον Θεό που έστειλε το σύννεφο!" (αγιορείτικη παροιμία για τις περιπτώσεις που αποδίδονται υπερβολικά πολλές ευχαριστίες σε κάποιον)

"Τα παιδιά τα μεγαλώνει ο Θεός και τα μεγαλώνει με τον καλύτερο τρόπο. Εμείς, απλά, πρέπει να Τον αφήνουμε να κάνει τη δουλειά Του!" (παιδαγωγική μου αρχή, με την οποία μεγάλωσα τα παιδιά μας, χωρίς ιδιαίτερο άγχος)

"Είμαι καθηγητής. Βγάζω λίγα, αλλά είμαι ευτυχισμένος γιατί τα χέρια μου είναι λερωμένα μόνο από κιμωλία!" (Από διαδήλωση καθηγητών στην Πορτογαλία.)



"Εμείς οι άντρες κάνουμε όλα τα χατίρια σ' εσάς τις γυναίκες για να κοιμάστε μαζί μας κι εσείς οι γυναίκες κοιμάστε μαζί μας για να σας κάνουμε όλα τα χατίρια." (Από ινδική ταινία.)


"Οι μαθητές που αγαπιούνται στο σπίτι, έρχονται στο σχολείο να μάθουν. Οι μαθητές που δεν αγαπιούνται, έρχονται στο σχολείο να αγαπηθούν." (Nicholas A. Ferroni. Μια μεγάλη αλήθεια, που οι παιδαγωγοί ήδη γνωρίζουν και οι γονείς καλό θα είναι να καταλάβουν.)

Οι σημερινές κοπέλες ξέρουν πολύ καλά πως να υφαίνουν ιστούς, αλλά έχουν ξεχάσει πως να κτίζουν φωλιές.

Αν μπορούσαν όλοι οι άνθρωποι να βάλουν πάνω σ’ ένα τραπέζι τα βάσανά τους με σκοπό να τ’ ανταλλάξουν, ο καθένας θα έφευγε παίρνοντας τα δικά του πίσω.

Η Εκκλησία χρειάζεται οργάνωση, όχι οργανώσεις.” (Σε Πανελλήνιο Συνέδριο Θεολόγων, από Βούλγαρο σύνεδρο, ως παρέμβαση σε διαμάχη για την χρησιμότητα ή όχι της ύπαρξης εκκλησιαστικών οργανώσεων-θεολογικών αδελφοτήτων).

“Η αμαρτία είναι γλυκιά” ...αλλά δηλητηριώδης!” (απ’ το ημερολόγιό μου, Παρασκευή 2 Οκτώβρη 1987).

Μη σε κάνουν τα σύννεφα της λύπης, που κρύβουν τον ήλιο, να πάψεις να πιστεύεις ότι υπάρχει ήλιος και μπορεί να σε ζεστάνει. Μη σε κάνει ο χείμαρρος της χαράς, που κρύβει τα βράχια, να πάψεις να πιστεύεις ότι υπάρχουν βράχια και μπορούν να σε τσακίσουν.” (απ’ το ημερολόγιό μου, Τετάρτη 9 Δεκέμβρη 1987).

Θα ήθελα σε κάποιον ιερέα που θα είχε μόλις χειροτονηθεί να του έλεγα: “Εύχομαι το ράσο να γίνει το πετσί σας, όπως και για μένα εύχομαι το πετσί μου να γίνει ράσο”.” (απ’ το ημερολόγιό μου, Τετάρτη 9 Δεκέμβρη 1987).

Κάποιοι άνθρωποι είναι τόσο φτωχοί που το μόνο που έχουν είναι λεφτά.” (Φράση που σχημάτισαν 12 νεαροί και νεαρές στις συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων στο Σύνταγμα, κρατώντας από ένα χαρτόνι με μία λέξη ο καθένας).



Αν τα όνειρά σας δεν πραγματοποιούνται, σημαίνουν ότι παρακοιμάστε.

Αφού δεν τρελαθήκαμε ακόμα, σημαίνει πως δεν είμαστε νορμάλ.” (Χαραγμένο σε ξύλινο σουβενίρ σε τουριστικά είδη στην οδό Αιόλου στην Αθήνα).

Όταν ανέβεις ένα σκαλί, πολλοί είναι εκείνοι που θα προσπαθήσουν να σε πείσουν πως ανέβηκες όλη τη σκάλα. Σε παρακαλώ, μην τους πιστέψεις.” (απ’ το ημερολόγιό μου, Φλεβάρης 1987).

Όλος ο πολιτισμός του ανθρώπου είναι ένα φύλλο συκής στη γύμνια της αμαρτίας.” (απ’ το ημερολόγιό μου, Φλεβάρης 1987).

Άνθρωπος = ζώον λογικόν, έχον ακατάσχετον κλίσιν εις το παραλογίζεσθαι.” (Εμμανουήλ Ροΐδης).

Κάποιος που παίζει σ’ ένα παιχνίδι μπορεί να νικήσει, μπορεί και να χάσει. Αυτός, όμως, που είναι έξω από το παιχνίδι δεν μπορεί να νικήσει ποτέ. Αναγκαστικά, θα είναι πάντα χαμένος.” (απ’ το ημερολόγιό μου, 19 Μάρτη 1987).

«Η δημοκρατία δεν είναι το πολίτευμα που εξασφαλίζει ότι θα έχουμε έναν ηγέτη που να αξίζει, αλλά έναν ηγέτη που μας αξίζει.» (άποψή μου, με αφορμή τις διαμαρτυρίες των Αμερικανών μετά την εκλογή Τραμπ)

«Η τρέλα της εποχής μας είναι η λογική του χρήματος» (απ’ το ημερολόγιό μου)

«Ευτυχία είναι να ζει κανείς τη φύση του».

«Αγαπώ τον αμαρτωλό τόσο, όσο περισσότερο μισώ την αμαρτία του, όπως αγαπώ τον άρρωστο τόσο, όσο περισσότερο μισώ την αρρώστια του.» (παραλληλισμός που χρησιμοποιώ για να εξηγήσω πώς η Εκκλησία μας αγαπά απέραντα τον αμαρτωλό, ενώ στηλιτεύει αμείλικτα την κάθε μορφής αμαρτία)

«Όποιος απ’ το κουλούρι βλέπει μόνο την τρύπα, μένει νηστικός.» (φράση μου, που χρησιμοποιώ συχνά)

«Δε ζούμε για να δουλεύουμε. Δουλεύουμε για να ζούμε.»

«Αν θέλω να νικήσω, θα διαλέξω έναν εύκολο αντίπαλο. Αν θέλω ν’ αθληθώ, θα διαλέξω έναν δύσκολο. Γι αυτό, αθλητισμός και πρωταθλητισμός είναι αντίθετες έννοιες.» (άποψή μου)

«Αν απλώσεις τα χέρια σου στον ουρανό για να πιάσεις τ’ αστέρια, δεν θα μπορέσεις ποτέ να το καταφέρεις, αλλά και δεν θα καταλήξεις ποτέ να κρατάς μια χούφτα χώμα.»

«Κανείς δε σκόνταψε ξαπλωμένος.» (Γιαπωνέζικη παροιμία, αντίστοιχη με το «Όποιος πλένει πιάτα, σπάζει πιάτα.»)

«Οι χαζοί μαθαίνουν από τα δικά τους λάθη. Οι έξυπνοι από τα λάθη των άλλων.» (Φράση που εμπνεύστηκα από τη ρήση «Πείρα ονομάζουμε τη σοφία των ηλιθίων» και τη χρησιμοποιώ για να πείσω τους μαθητές μου να προσέχουν την εξάσκηση των συμμαθητών τους)

«Όταν δύο περνούν καλά, είναι από τον ένα.» (κυπριακή παροιμία, που θέλει να πει ότι σε μια σχέση είναι πολύ δύσκολο να υπάρχουν ισόποσες αμοιβαίες υποχωρήσεις)

«Ο γάμος δεν είναι εταιρεία. Όποιος μπορεί να βάζει πλάτη, ας βάζει.» (άποψή μου)

«Όσο υπάρχει ομορφιά, υπάρχει και ελπίδα.» (κάτι που πιστεύω και έχει «συγγένεια» με τη φράση του Ντοστογιέφσκι «Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο»)

«Το μυστικό ενός επιτυχημένου γάμου είναι να φέρεσαι στη γυναίκα σου με την ίδια ευγένεια που φέρεσαι στις γυναίκες των άλλων.» (μία από τις φράσεις που ήταν γραμμένες σε καρτελάκια, στη βιβλιοθήκη του ιατρείου ενός φίλου μου -ήταν κι άλλες αξιόλογες, αλλά εμένα αυτή μου έκανε περισσότερη εντύπωση)

«Θα ήθελα να είμαι εκεί που ήμουν όταν ήθελα να είμαι εκεί που είμαι τώρα» (απίστευτη φράση, γραμμένη σε τοίχο)

«Τα χωριά δεν ήταν ποτέ πλούσια, αλλά και δεν πείνασαν ποτέ.» (απάντηση νέου των Τζουμέρκων σε ερώτηση για το πώς τα βγάζουν πέρα με την οικονομική κρίση, απ’ την εκπομπή «60 λεπτά Ελλάδα»)

«Είναι πιο εύκολο να πεθάνει κάποιος για κάποιον που αγαπά, παρά να ζήσει μαζί του.» (η συμβίωση προϋποθέτει καθημερινό «θάνατο» του εγωισμού μας)

«Χαρά που μοιράζεται γίνεται διπλή και λύπη που μοιράζεται γίνεται μισή.»

«Ρατσισμός είναι ν’ απορρίπτω το πρόσωπο γιατί αυτό που είναι ή αυτά που λέει ή κάνει τα θεωρώ απορριπτέα.» (δικός μου ορισμός για τον ρατσισμό)

«Θέλει ο Θεός κι ανθούν τα δέντρα.» (φράση της Αμοργιανής γιαγιάς της γυναίκας μου, που θέλει να δείξει ότι οι φυσικοί νόμοι δεν δρουν ανεξάρτητα από το θέλημα του Θεού)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι πραγματικά λέει το κοράνι για τους Έλληνες.

Η αλήθεια ότι "η αποχή και το λευκό είναι ψήφος στο φανατισμό" και ο μύθος ότι "η ψήφος σε μικρό κόμμα είναι χαμένη ψήφος".

Φαράγγι Φόνισσας Ξυλοκάστρου: Η πανέμορφη Φόνισσα που κόντεψε να με ...φονεύσει!